Dan ook levenslang voor de verdedigers van fort Europa

Tussen 2014 en 2020 zijn er meer dan 20.000 mensen omgekomen op de Middellandse Zee bij hun poging een veilige toekomst in Europa te vinden. Dit jaar zijn er tot nu toe 1500 (inclusief de oostelijke en westelijke route zeker 2600) mensen omgekomen en deze week voor de kust van Libië nog 160. Het zijn de mensen waar Joost Eerdmans tegen tekeer gaat, waar de JA21-leider zelfs een hele pagina bij de Volkskrant voor opkocht om zieltjes te winnen voor het idee dat het allemaal criminele gelukszoekers zijn. Hij werd geholpen door zijn vrinden uit het Europese Parlement, de ECR. In die club zitten naast Joost’s JA21 o.a. het Spaanse VOX, de NV-A, de Sweden Democraten, de Dansk Folkeparti, de Ware Finnen, de AfD en onze SGP en FvD. Veel rechtser kun je het niet krijgen. En aan geld hebben ze geen gebrek. Vooral uit de VS stromen de dollars binnen van superrijke christenen en Trumpsupporters zoals de familie De Vos.

Het Openbaar Ministerie eist in de rechtszaak tegen 4 verdachten van het neerhalen van de MH17 4 maal levenslang, mocht de rechter dat bekrachtigen dan kan onze overheid haar borst nat maken, want dan moet de rechter ook het handelen op de Middellandse Zee veroordelen. Dan gaat het niet om 298, maar om tienduizenden doden. Daarvoor is de EU en ook Rutte verantwoordelijk. Op de Middellandse Zee komen wekelijks vaak net zoveel mensen om als bij die ene vliegtuigramp. En die mensen hadden allemaal met gemak een KLM-ticket kunnen kopen, want dat is stukken goedkoper dan de transporteurs die hen naar Europa brengen. En de kans op verongelukken is dan minimaal, zolang je maar niet over oorlogsgebied vliegt.

Maar de KLM wil geen vluchtelingen als klant vanwege sancties die onze overheid heeft ingesteld. En onze overheid zorgt er met het Europese Frontex voor dat degenen die met een bootje hiernaartoe komen worden teruggeduwd, de zogenaamde push backs. Terug naar Libië waar hen marteling, verkrachting of erger wacht. Wie spant een rechtszaak aan tegen onze overheid vanwege het meewerken aan een systeem waarbij mensen moedwillig in levensbedreigende situaties belanden, waarbij in de afgelopen 7 jaar zeker 25.000 mensen omkwamen, ofwel zo’n 10 MH17 rampen. Het openbaar Ministerie had Malaysia Airlines moeten aanklagen vanwege het bewust genomen risico om boven oorlogsgebied te vliegen. Maar dan was KLM ook de klos, die vloog er net zo hard overheen. Lufthansa en vele andere maatschappijen, ook Air France, vlogen er veilig omheen. Te duur vonden Camiel Eurlings en zijn Maleisische collega. En zij kwamen er mee weg, net als onze overheid met het moedwillig laten verdrinken van 25.000 mensen. En Joost Eerdmans vindt dat het nog wel een tandje steviger mag, hij heeft in de woorden van zijn fractiegenote Annabel Nanninga geen probleem met een Middellandse Zee vol “dobbernegers”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *